۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۹:۲۲

/ تازه هاي نشر /

تازه ترين شماره نشريه " كتاب هفته " به پيشخوان رسيد

تازه ترين شماره نشريه " كتاب هفته " به پيشخوان رسيد

پنجاه و چهارمين شماره از هفته نامه " كتاب هفته " به صاحب امتيازي خانه كتاب ايران و سردبيري پدرام پاك آئين منتشر شد .

به گزارش گروه فرهنگ و ادب خبرگزاري مهر ، گفتگوي اختصاصي با " رضا سيد حسيني " نويسنده ، منتقد ادبي و پژوهشگر و " علي معلم دامغاني " شاعرمعاصر ، در اين شماره خودنمايي مي كنند .

سيد حسيني كه به بهانه تجديد چاپ جلدهاي اول تا سوم " فرهنگ آثار " با كتاب هفته به گفتگو پرداخته ، گفته است : " فرهنگ آثار " به تدريج جاي خودش را باز خواهد كرد براي اينكه جزء آثار مرجع و اساسي است . اين مجموعه نه تنها ادبيات ، بلكه هرچه كتاب در دنيا بوده از آغاز نگارش و چاپ ، تا سال 1990 ميلادي را در بر مي گيرد .  

علي معلم دامغاني - شاعر ، نيز از حضور بلاواسطه " قرآن " در شعر فارسي سخن گفته است . به اعتقاد اين شاعر كه در آثارش از حكمت و فلسفه نيز بهره برده است ، قرآن در انواع و اقسام شعر فارسي از جمله اشعار تغزلي ، حماسي ، عرفاني ، توصيفي و حكمي تاثيرگذار بوده است ، به طور مثال ، شعر سبك هندي پراست از حكمت هايي كه مي توان به سادگي ريشه هايش را در قرآن پيدا كرد و آنچه فردوسي در " شاهنامه " اصل قرار مي دهد ، محتوا و فرمي است كه قرآن بر اساس آن بنا نهاده شده است و اصرار فردوسي در شاهنامه به پيوند كتاب با قرآن ، نشانه ارادت او به قرآن است .

از ديگر مطالب كتاب هفته ، مي توان به روايت اول شخص ( كوتاه از فعاليت هاي جديد اهل قلم به روايت خودشان ) ، عيدانه كتاب ( اهداي رايگان كتاب به نمازگزاران مراسم عيد سعيد فطر به نقل از خبرگزاري مهر ) ، كوتاه از جهان كتاب ( اعلام جزئيات برنامه هاي نهادها و سازمانها در هفته كتاب ) ، گفتگو با ملك احمدي ، مدير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور ، يادداشتي در حال و هواي نمايشگاه كتاب فرانكفورت در سال جاري ، گفتگو با داوران كتاب سال دفاع مقدس و ... اشاره كرد .   

" كتاب هفته " درحال حاضر تنها نشريه هفتگي و تخصصي " كتاب " است كه علي رغم صفحات محدود ، به اطلاع رساني حوزه كتاب و نشر در كشور مي پردازد .
کد خبر 399474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha